Angličtina

Poslední zadání 16.6. - 24.6. 2020

16.06.2020
Hello everybody! It´s almost summer time and this is your last homework. 
Ahoj všichni! Už jsou skoro prázdniny a toto je poslední zadání vašich úkolů. Skončíme lekci 8 malým opakováním v pracovním sešitu a naťukneme závěrečnou lekci 9, ve které se dozvíte, jak se tvoří v angličtině minulý čas a jak mluvit o něčem, co se stalo v minulosti. Do středy 24.6. 2020 mi, prosím, všichni pošlete následující vypracované zadání úkolů a případné resty z minulého týdne (google formulář). Děkuji za spolupráci. 

Nejprve přeskočíme v pracovním sešitu stranu 77 a rovnou vypracujte opakování celé lekce 8 na straně 78. V prvním cvičení nedělejte křížek nebo "fajfku", ale napište správné počasí na obrázku pod obrázek ex.: It´s sunny apod. Tuto stranu mi vypracovanou vyfoťte a pošlete na mail. 

Na straně 56 v učebnici najdete nový příběh, který se jmenuje Duchové Milfordského hradu. Pusť si jej zde a zkus si jej podle audio předlohy přečíst. Objevíš v něm novou látku a to jsou slovíčka was / were / wasn´t / weren´t, které vyjadřují minulý čas slovesa být. Vysvětlení gramatiky minulého času najdeš v galerii a také úkol zapsat si do sešitu a naučit se zpaměti. Jakmile tomu porozumíš a budeš schopen si článek o duších přeložit vypracuj si cvičení v pracovním sešitu na straně 79.
cvičení 1 - zde (na konci videa je kontrolka)
cvičení 2 - kontrolka v galerii
Učivo minulého času není složité je to zcela podobné jako s přítomným časem. Musíš se naučit, u kterých osob se používá tvar was a u kterých were. Zápor se tvoří jako was not = wasn´t; were not = weren´t!

Poslední část a poslední učivo tohoto roku budou významová slovesa v minulém čase. Umíme je použít již v přítomném čase a teď je potřeba se naučit jejich tvar v čase minulém. K tomu vám bude sloužit tabulka, kterou najdete v galerii. Doporučuji si vlastnoručně slovíčka přepsat do sešitu a tím se to naučit (je to lepší než si vytisknout, protože to se ji nezapamatujete). Jakmile se naučíte jejich význam pracujte se stranou 57 v učebnici. Dočtete se o Siru Sidneym a Lady Jane a jejich životu na hradě. Dozvíte se nová slovíčka knight - rytíř, wife - žena, swords - meče, shield - štít, harp - harfa (zbytek si přeložte pomocí google translator) Sledujte pečlivě slovesa v čase minulém. Do sešitu vypracujte cvičení 2 - napište 5 vět dle vlastního výběru. Vyfoťte a pošlete. K tomu ještě vypracujte v pracovním sešitu stranu 80.
cvičení 1 - zde (na konci videa je kontrolka) 
cvičení 2 - kontrolka v galerii 

A tímto budete mít splněné úkoly v tomto školním roce. V příštím roce doladíme zbytek minulého času a navážeme, kde jsme skončili. V nových učebnicích Project se minulý čas také vyskytne a budeme učivo prohlubovat. Zopakujete si přítomný čas prostý i průběhový. Učení angličtiny nekončí!!! :) 



ÚKOLY 8.6. - 12.6.

08.06.2020
Hello yellow! 
Nebojte nezapomněla jsem na vás, ani na vaši angličtinu a tento týden dostanete další várku úkolů. Vaši spolužáci ve škole minulý týden dokončili to co vy už máte hotové, takže se tento týden sjednotíme a pojedeme společně v lekci 8 dál a celou lekci tento týden dokončíme a zopakujeme si. Od Lukáška a Evičky jsem nedostala žádné vypracované (vyfocené) úkoly, takže mi všechno na konci týdne dopošlete (děkuji). 
V rámci opakování a po delší pauze si procvičte slovní zásoba a gramatiku v tomto kvízu - odkaz. 
Snažte se dosáhnout co nejlpšího skóre, kvíz opakujte pokud vám nejde. 

Poté se tento týden podíváme do učebnice na stranu 53, kde nás čeká nacvičení dialogu a zároveň hra. Dávejte zejména pozor na gramatiku a tvorbu otázky. Pokud se ptáme musíme zaměnit pořadí: It is na Is it?; You are na Are you? Tvým úkolem je si nacvičit pokládání otázek o počasí a o tom co máš oblečené a zjistit o jaký obrázek se jedná. Budeš k tomu potřebovat rodiče nebo sourozence. Poslechni si nejprve Quizzyho a Ziggyho a potom se do toho pusťte doma společně. Jakmile to budeš mít pěkně nacvičené, zkus uhádnout o jaký obrázek jde podle následujících rozhovorů - zde.
K tomuto učivo najdeš další cvičení v pracovním sešitu na straně 74, kterou celou vypracujte. Kontrolku najdete v galerii. 

Dále se v tomto týdnu potrápíme se čtením a porozuměním. Na straně 54 v učebnici máte zápis z deníku Dana Williamse, který si vyrazil s taťkou stanovat do přírody. Přečti si, co se jim přitom přihodilo. Dále vypracuj odpovědník na google - zde
Vypracuj stranu 76 v pracovním sešitě - vyfoť a pošli na mail.

Poslechni si další část příběhu o Colinovi a konci planety Země. odkaz 
A to je z angličtiny vše. Budu se těšit na úkoly a případné dotazy. 

ÚKOLY 25.5. - 29.5.

25.05.2020

Hello everybody!
V minulém týdnu toho nebylo mnoho... V tomto týdnu budete muset trochu zabrat a zvyknout si na školní tempo. Musíte zvládnout to stejné, co vaši spolužáci ve škole. V rozvrhu je angličtina 3 hodiny týdně, tudíž si budete muset angličtinu i přidat v domácí přípavě. Samozřejmě budeme ve škole opakovat a procvičovat a tak věřím, že to nakonec nebude tak šíléné tempo. Pokud nebudete stíhat nebo narazíte na nějaký problém klidně pište nebo skypujte. Určitě se domluvíme a pomůžu vám. 

ÚTERÝ:
V minulém týdnu jsme začali přítomný čas průběhový - tedy jak vyjádříme činnost, která právě probíhá! I am listening to music. Já právě teď poslouchám hudbu. Vypracuj si pracovní list v galerii a zopakuj si slovíčka. *Všechna slovíčka k této lekci si vytiskni a nalep si je do sešitu, když nebudeš nějakému rozumět snadno si jej najdeš ve slovníčku. 
Budeme dále pokračovat v učivu o počasí. 
Podíve se na slovíčka zde 1, zde 2 
Potom si otevři učebnici na straně 51. Pusť si poslech a urči, o jakém obrázku se právě muž a žena baví. Jsou očíslované. 
Dalším tvým úkolem je se naučit podle těchto slovíček umět popsat počasí na určitém místě. Podívej se na cvičení 2 na straně 51. Jak se ptá Quizzy? What´s the weather like in... London today? překlad: Jaké je dnes počasí v Londýně? A odpovídá Ziggy - Je slunečno. Stejně tak vytvářejte dialogy u vás doma se sourozenci nebo s rodiči. Využívejte slovní zásobu. Nakonec odpovězte jaké je počasí dnes, když se podíváte z okna. What´s the weather like today? 
Vypracuj v pracovním sešitu strany 70 a 71. 
str. 70 cv. 1 - poslech, kontrolka v galerii
str. 70 cv. 2 - kontrolka v galerii
str. 71 cv. 3 - Doplň do textu správná slova z nabídky, přelož celý komiks, celou stranu vybarvi. 
ČTVRTEK:
Procvičuj předchozí učivo na školakov.eu - zde
Dneska si budeme povídat, jak se správně obléct, když je venku zima nebo prší. Naučíme se novou frázy: He´s wearing/ She´s wearing což znamená... On/ Ona má zrovna na sobě....
Pracuj dále v učebnici na straně 52. Pusť si písničku a zkus si převyprávět její význam (česky). Slovíčka, která neznáš najdeš jistě ve slovníčku. (Zapamatuj si nové druhy oblečení - a coat, boots, a hat)
Po písniččce si přečti věty ve druhém cvičení a zkus přiřadit popis k osobě na obrázku. Věřím, že to bude jednoduché, a proto se vrhneš hned na pracovní sešit str. 72 a 73. 
str. 72 cv. 1 - poslech, kontrolka v galerii
str. 72 cv. 2 - doplň do textu správná jména, vybarvi obrázek podle zadání 
str. 73 cv. 3 - osmisměrka; podle obrázků najdi slova, zapiš slova k obrázkům
str. 73 cv. 4 - nakresli sebe a popiš, co máš na sobě.
PÁTEK:
Dle potřeby doplním další učivo, podle toho, jak budou žáci ve škole stíhat. Sledujte tento web a dozvíte se víc. 


ÚKOL č. 8: 14.5 - 20. 5.

13.05. 2020
Hello! 

Seznam úkolů (stručný) pro účastníky online hodiny anglického jazyka (středa 9:30). 
1) TEST UNIT 7 - ZDE
2) CVIČENÍ 2/ STR. 69 v pracovním sešitu - vyfoť a pošli mailem. 



Zbytek žáků 4. třídy si vypracuje následující cvičení a doplní si následující učivo. Jsme na konci lekce 7, takže si shrneme, co jsme se dozvěděli. 
Na straně 68 v pracovním sešitu máme závěrečné opakování. 
a) Nakreslit správnou pozici ručičkových hodin podle zadání. Pracujte se zápisem v sešitu. 
b) Mluvte o tom, co děláte každý den, podle obrázku. Používejte první osobu jednotného čísla.
c) Spojte věty tak, aby dávaly smysl. 
(kontrolku najdete ve fotogalerii pod tímto zadáním)
Zhodnoťte svoje dovednosti a znalosti - ok, good, excellent. 
Potom vypracujte google test v tomto odkazu - zde

To byla ta opakovací část a teď se vrhneme na nové učivo tento týden. Což je present continuous - přítomný čas průběhový , který nám popisuje děj, který prábě probíhá. Skládá se z osoby, pomocného slovesa to be a významového slovesa. Pojďme se na to podívat na stranu 50 v učebnici. Odkaz na poslech zde.
Pokud tedy mluvíme o nečem co právě teď děláme používáme tvar slovesa s příponou - ing!! Ve videu vyznačeno červeně. 
Vypracuj stranu 69 v pracovním sešitu.
Cvičení 1 - poslech (kontrolku najdeš v galerii) 
Cvičení 2 - doplň do testu slova z nabídky. Věty si přečti a uměj přeložit. Toto cvičení vyfoť a pošli mailem. 

ÚKOLY 7. 5. - 13. 5.

06.05.2020

Hello!
Děkuji za vypracované úkoly. Na dnešním online chatu jsme si prošli, co jsme se dozvěděli v minulém týdnu a procvičili jsem present simple ve třetí osobě jednotného čísla. Zahráli si hru z učebnice a vypracovali několik cvičení v pracovním sešitu. Všichni co se účastnili, tak už ví, že mají za úkol vypracovat cvičení 2 na straně 66 v pracovním sešitu. Vyfotit a poslat mi jej. K tomu ještě vypracujte následující odkaz na test ke komiksu na straně 46 v učebnici. odkaz Velmi se těším na vaše odpovědi, není to vůbec těžké. 

A pro vás, co jste na online hodině nebyli, napíšu i zbytek cvičení a práce, kterou je potřeba zvládnout. 
Nejprve se podívejte na stranu 45 v učebnici Happy street 2. Přes půlku stránky je obrázek s dívčím pokojíčkem a jeho obyvatelkou. Tvým úkolem je podle Ziggyho a Quizzyho pokračovat v popisu toho, co holčička ráda dělá nebo vlastní. Používej třetí tvar present simple př. She plays the violin. She likes swimming. She´s got stuffed elephants. Vymysli alespoň 5 vět. 
Potom pokračuj v pracovním sešitu na straně 64. 
cvičení 1 - poslech 
cvičení 2 - Přečti si všechny tři rozhovory a rozhodni se, čí je to taška? Jméno dopiš.
Potom přelistuj na stranu 66 v pracovním sešitu. 
cvičení 1 - doplň podle nabídky správná slova do textu, aby dával smysl. 
(kontrolku všech cvičení najdeš ve fotogalerii)

ÚKOL: Vypracuj cvičení 2 na straně 66. Vyfoť a pošli. Nezapomeň, přepisuješ text do třetí osoby (mluvíš o Polly) nezapomeň u slovesa použít jeho správný tvar. 

Přečti si komiks na straně 46 v učebnici. Přelož si pomocí internetu, čemu nerozumíš. 
Vypracuj následující testík - zde.


Těším se na vaše vypracované úkoly. Bye bye 

ÚKOLY 29. 4. - 6. 5.

29.04.2020

Hello!

Děkuji všem za vypracované úkoly z minulého týdne. Tento týden se dál budeme brodit ve vodách učiva o present simple. V minulém týdnu jsme se hodně zabývali slovíčky a tento týden to bude pro změnu gramatika. 
Než se pustíme do práce zkus si zahrát tuhle hru - odkaz
* Můžete si kvíz zahrát i proti spolužákovi - stačí když mu zkopírujete link (návod ve fotogalerii) 

A po takové rozcviččce vzhůru na učivo. 
Na straně 44 v učebnici máme další nové povolání - a POSTMAN. Who is it? 
Pusť si písničku a sleduj, co všechno musí pošťák dělat. Zaměř se hlavně na ta slovesa He wears, He brings, He knows,... Používáme teď nově slovesa ve třetí osobě v přítomném čase prostém. 
-> Tento tvar slovesa už jsme viděli v minulém týdnu (I wear a uniform, I mend my cars), když jsme se bavili o těch povolání. Tento tvar sloves tedy používáme, když se bavíme o ději, který sděluje nějakou obecně pravdivou informaci např. Sestřičky nosí uniformy. Mechanici spravují auta. Proto tedy nepoužíváme příponu -ing, ale pouze jednoduchý tvar slovesa bez -ing. A v tomto bloku nově zjistíme, že ve třetí osobě používáme  u slovesa příponu -s. 
-> udělej si zápis této látky do sešitu (najdeš ho v galerii)

Potom se podívej na stranu 44 v učebnici na cvičení 2, kde budeš odpovídat na otázky podle obrázků. Najdeš tam další tři nová povolání (an astronaut, a clown, a music teacher) Odpovídej celou větou podle tohoto vzoru. 
Who plays the violin? Tessa plays the violin. 
V případě, že bys potřeboval(a) kontrolu odpovědí, napiš je sešitu, vyfoť, pošli a já ti tvoji práci opravím.

Pokud máš v látce jasno, pokračuj v pracovním sešitu na straně 62, 63. 
str. 62 cv. 1 - poslech 
str. 62 cv. 2 - Doplň do vět správné jméno tak, aby věta byla pravdivá (orinetuj se podle obrázků)
- kontrolku cvičení najdeš opět v galerii
str. 63 cv. 3 - ÚKOL, který mi pošli na mail. Z nabídky správně vyber slova, poskládej větu, větu napiš pod obrázek. Celou stránku vyfoť a pošli mi ji. 

Těším se na všechny odpovědi a vypracované úkoly.
Mějte pěkný první májový víkend.
Bye Bye 

 

přílohy k úkolům

ÚKOLY 22.4. - 28.4.

22.04.2020

Hello everyone!
Pro ty, co se neúčastníte naší on-line hodiny anglického jazyka, tak zde přikladám, co jsme dneska probíraly a co si máte dodělat. Pro všechny taky přidávám cvičení, které vám pomůže v procvičování nebo rozšíření slovní zásoby. V galerii najdete nová slovíčka, která si založte do sešitu. 

Na začátku hodiny jsme procvičovali What´s the time? Ukazovali jsme si ciferníky a opakovali určení hodin v aj. Jelikož je toto učivo obtížné nabízím další procvičování na online cvičení - odkaz. Zkuste si ho i vy, kteří jste na online hodině byli.

Novým učivem tohoto týdne jsou JOBS! Tedy povolání. V učebnici na straně 43 máte obrázky zaměstnání, které se naučíte nazpaměť vyslovovat, psát, překládat. Pomůže vám k tomu tento odkaz. Při kliknutí na obrázek uslyšíte správnou výslovnost, kterou opakujte. Prověřit a procvičit znalosti slovíček můžete potom na této hře odkaz. Pracujte s těmito cvičeními do té doby, dokud si nejste jistí a neděláte chyby. 

Ve cvičení 1 na straně 43 je vaším úkolem přečíst text a přiřadit jej k odpovídajícímu povolání. Zkus si to nejprve sám a potom si pusť kontrolní video. video

*Cvičení 2 na straně 43 je obtížnější a nechávám jej na dobrovolnosti. Máte tvořit dialogy podle předlohy.  Pokud si s ním nevíte rady nevadí. Stačí, když budete znát význam slovíček a dokážete si je přiřadit k jednotlivým jobs.

Potom pokračuj do pracovního sešitu, kde vypracuj str. 60 a 61. Pracuj podle zadání.
cvičení 1 str. 60 - poslech

ÚKOL:
Obě stránky v pracovním sešitu mi pošli ke kontrole a hodnocení mailem. 
Děkuji a přeji ať se dílo podaří.

slovíčka

ÚKOLY 15.4. - 21. 4.

15.04.2020

Hello after Easter everyone! 
Ahoj zdravím vás po Velikonocích! Jak se máte? Odpočinuli jste si trochu od učebnic a úkolů? Tak pojďte zase na další nové učivo z angličtiny. Je toho docela hodně a není to úplně nejsnadnější. 

Začneme v učebnici na straně 42, k té si otevři tento odkaz a přehraj si celý příběh z počítače. Umíš ho převyprávět vlastními slovy? Co se odehrálo u Grega doma? Potom zkus odpovídat na otázky anglicky (jednoduše klidně jedním dvěma slovy)
What´s the time? (picture number 1) (Kolik je právě hodin?)
What time does Greg usually get up? (V kolik hodin Greg obyčejně vstává?)
What does he always have when he gets up? (Co on obvykle dělá hned potom co vstane?)
What does he always have before he goes to school? (Co obvykle má předtím než jde do školy?)
What can he have today? (Co může mít dnes?)
Why is it still dark? (Proč je venku pořád tma?)
What´s the matter with the clock? (Co se stalo s hodinami?)

Co jsme se měli dozvědět: 
Přidáváme si nové určení času quarter to, quarter past. Už umíme výraz o ´clock a half past a to z předchozí lekce 3, kde jsem se to naučili. Pokud si nepamatuješ vrať se k zápisu v sešitě z té doby. Teď si přidáme čtvrt a třičvrtě. 
Podívej se do galerie a opiš si zápis do školního sešitu. Nauč se nazpaměť. 
!! Učivo procvič na školakov.eu v tomto odkazu - určování času 1určování času 2
Jak ti to šlo? Jestli dobře přesuň se do pracovního sešitu.

Na straně 59 cvičení 1 - pusť si audio odkaz a cvičení vypracuj.
Ve cvičení 2 vyber věty z nabídky a doplň je vhodně do textu. Tento úkol mi vyfoť a pošli. Grega vybarvi. 

Dole v galerii najdeš kontrolku cvičení 1 z AB, zápis do sešitu a další nová slovíčka, která se nauč zpaměti. 

A to je vše! Mějte se krásně, budu se těšit na skype příští týden. 
Bye bye! 

ÚKOLY 7.4. - 14. 4.

06.04.2020

HELLO EVERYBODY!
Ahoj všichni, mám tu pro vás další lekci angličtiny. Nové úkoly a procvičování. Čeká nás závěr lekce 6, opakování a nový příběh kamaráda Colina. Pojďme na to.
Děkuju všem, kteří se mnou komunikují buď mailem nebo skypem. Těší mě váš zájem o angličtinu. Jedničky si rozhodně píšu. Vy ostatní doufám, že taky do angličtiny něco děláte. Jakmile se vrátíme do školy bude to potřeba! Kdybyste měli s čímkoli problém jsem na mailu zssuddamborska@seznam.cz. Odpovídám každý den!

Začněme tentorát v activity book na straně 57. Stroj na zvuk nám říká, že budeme řešit problém s výslovností. Tentokrát budeme rozlišovat písmeno "C". Někdy se vyslovuje jako /k/ někdy zase používáme /s/. Schválně dokážeš už to sám rozsoudit? Slovo cake? Vyslovujeme zde písmeno "c" jako /k/ nebo jako /s/? Nadepiš si tyto sloupce. Do sloupce nalevo patří všechna slova, kde se c vyslovuje jako /k/ a do sloupce vlevo patří všechna slova, kde se "c" vyslovuje jako /s/. (Jestli nevíš jak, podívej se na stranu 47, kde jsem podobné cvičení již dělali). 
Nejprve si pusť poslech a opakuj slova, které uslyšíš. Zpívej si, každé slovo uslyšíš 3x. Potom zkus tato slova správně rozdělit. Kontrolka ti poslouží ke zpětné kontrole. (dole ve fotogalerii). 
video: https://www.youtube.com/watch?v=82CXraR2G3Q

V acitivity book budeme pak pokračovat i dál. Další cvičení je básnička. Pusť si ji několikrát zde: https://elt.oup.com/student/happystreet/level2/songsandchants_02/songsandchants_02_06/singalong_unit06rhyme?cc=cz&selLanguage=cs
Zapamatuj si spojení all over (zapiš si do sešitu slovíček), znamená to všude kolem. 


Opakování:
V pracovním sešitu na straně 58 je závěrečné shrnutí lekce 6. Tvým úkolem bude jej vypracovat podle mých pokynů.
1. První cvičení by stačilo splnit ústně, ale vy mi ho i napíšete. Nebudete však psát všech 6 vět, ale stačí mi tři. Vyberte si buď kluka nebo holku a napište mi ve třetí osobě co má rád(a) a co nemá rád(a), podle zadání. Do sešitu nebo na papír, vyfoťte a pošlete.
2. Vyjmenuj dny v týdnu. Klidně to nahrajte na video a pošlete. 
3. Spojíte věty a napíšete je pouze česky do sešitu. Zajímá mě překlad. Vyfotíte a pošlete, společně s prvním cvičením. 
4. Zhodnoťte svůj výkon. Vybarvěte hodnocení, které si podle sebe zasloužíte. 

Do dalšího týden se naučte nová slovíčka z lekce 7 (viz. fotogalerie) - na skypu můžeme procvičit výslovnost, doma se naučte psaní a překlad.

Za odměnu si potom pusti Colin in Computerland. Dokážeš převyprávět, co se Colinovi zase přihodilo (česky). 
https://youtu.be/NXlVEnI6HDI


No a pro někoho je to samozřejmě málo, angličtina ho baví a chce se v ní pořád zlepšovat a prohlubovat znalosti. 
Zkus tento odkaz na pořad na déčku. 
https://decko.ceskatelevize.cz/jazyky/aj-bila-pani#episode1video1
Ke každému dílu jsou i hry se slovíčky. Pořad si můžeš pustit v několika verzích anglicky s titulky nebo česky s anglickými titulky. Je to na tobě. 

Když budete potřebovat zase ve středu budu na skypu ;) 
Jinak přeji hezké a klidné Velikonoce. 



kontrolka sound machine a slovíčka lekce 7

Hello!

31.03.2020

Hello!
po trochu delším týdnu vás všechny opět zdravím a přidávám novou dávku úkolů z angličtiny. Mám velmi málo zpráv o tom, jak vám to jde, takže se na tom pokusím více zapracovat. Přes program skype jsem vytvořila naši soukromou online konverzaci, kam se můžete připojit, můžete mi přes kameru zavolat, můžeme společně vaše úkoly projít. Nabízím, že vždy ve středu od 8:30 do 11:30 budu na příjmu a můžete mě takto kontaktovat (nebo i po předchozí domluvě, třeba odpoledne). 
Jak si stáhnete skype se dozvíte podle návodu na této stránce - https://mujsoubor.cz/magazin/jak-nainstalovat-skype-do-pc
P
okud již skype máte zkopírujte následující odkaz https://join.skype.com/fRrca3XX5beu
Snad nám tento nový komunikační kanál bude fungovat a brzy se uvidíme na online hodině angličtiny. 


ÚKOLY 31. 3. - 6. 4.

Pro začátek začněme opakováním, udělejte si online testík, obě dvě cvičení. Jak to šlo? 
https://elt.oup.com/student/happystreet/level2/czechexercises/lekce6?cc=cz&selLanguage=cs

Umíš mi odpovědět na otázky: Do you watch game shows? What´s your favourite game show? 
Jaký je rozdíl mezi větami: I watch television on Friday. / I love watching television. 
Jestli umíš odpovědět studuješ velmi dobře. A můžeš pracovat na dalších úkolech. Pokud ne, určitě mě zítra kontaktuj přes skype a zkusíme se k tomu vrátit.



Úkoly tento týden budou zaměřeny na čtení, porozumění a psaní. Nalistuj si stranu 40 v učebnici. Co vidíš? Televizní program. Oddebíráte doma ještě televizní program? Jak vypadá ten český? Co všechno můžeme z toho televizního programu vyčíst? 
Přelož následujícíc údaje - What´s on tv today?, Monday, time, channel 1,2,3 (Co je dneska v televizi?, pondělí, čas, kanál 1,2,3)
Projdi si celý program, ukazuj si jednotlivé programy a zkoušej si překládat, co znamenají a o čem jsou. Může ti pomoct google.translator (v nouzi nejvyšší).
Pokračuj pak ve cvičení 2. Přečti si otázku a odpověz na ni. Očíslované odpovědi napiš do sešitu AJ/ŠK, vyfoť a pošli mi zpět na mail. 

Dále nám zbylo trochu psaní na straně 56 (zjistila jsem, že stranu 55 máme jinou). Takže si udělejte na straně 56 cvičení 1. Přečtěte si všechna slova a doplňte do textu. Co říká Polly a Jack.
V druhém cvičení poté nakreslete svůj oblíbený program a popište, o čem je. Vyfoťte a pošlete mi úkol na mail. 

A to je všechno. 

Za odměnu a pro zbystření poslechu si pusť díl ze Sesame street, Jak Bert a Ernie sledují TV.  
https://www.youtube.com/watch?v=ezhsJBQrP4w



ÚKOLY 23.3. - 27.3.

OPAKOVÁNÍ:
V rámci opakování nového učiva vypracujte nejdříve stranu 53 v activity book. Cvičení číslo 3 si přečtěte a přeložte. Zkontrolujte si, že tomu, co říká chlapec rozumíte. Na konci článku najdete správnou odpověď, ale využijte ji pouze ke kontrole! Poté zkuste doplnit rozvrh činností chlapce podle dnů. Co dělá v pondělí? Co v úterý? Jaký čas slovesa použiješ? Pracuj podle příkladu.
Cvičení 4 - Je obrácené cvičení 3. Nejprve máš sepsán rozvrh činností a tvým úkolem je zapsat do textu správné názvy. 

NOVÉ UČIVO:
Tématem tohoto týdne jsou pořady v televizi. Slovíčka znáte, takže si je připomeňte. Přečtěte si text pod obrázky v učebnici na straně 39. Přeložte co si znamenjí jednotlivé programy. What´s your favourite TV programme? (Jak je tvůj nejoblíbenější?) - Tuto otázku si položte navzájem s rodiči nebo sourozenci. Poté si cvičení splňte - https://youtu.be/ImOvf0A6UQM
Cvičení dva si opět pusťte na youtube - https://youtu.be/10cLLjmK2CI Dole pod videem je přepis i překlad. Zkuste si tento rozhovor nacvičit ve dvojici s rodičem nebo sourozencem. Obměňujte pořady a mluvte anglicky! 
Učivo procvičujte v activity book na straně 54. Odkaz na cvičení 1 zde - https://youtu.be/0PyS3Zh8nw8
Cvičení dva je bonusový úkol - zamysli se a napiš jaké pořady a tv kanály máme v ČR.

Komu by nestačilo - může dále procvičovat zde:
https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/days-of-the-week
https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/slovesa-1

Kontrola cvičení

AB 52/1,2AB 52/1,2

AB 53/3,4AB 53/3,4

23.03.2020

Ahoj čtvrťáci! 
Vytvářím zde prostor pro naše společné hodiny anglického jazyka. Vidím, že většina z vás si pustila odkazy na youtube a mám z toho radost, že na angličtinu myslíte a nezanedbáváte ji. Je to přeci jenom velmi důležitý předmět, který vám otevírá spoustu dvěří a možností v dnešním světě! Dole v galerii si zkontrolujte stránku 52 v pracovním sešitu a pojedeme tento týden dál. Kdybyste cokoli potřebovali napiště mi mail na zssuddamborska@seznam.cz a problém se pokusíme vyřešit touto cestou. 

Nástěnka

Informace pro rodiče (zákonné zástupce)

Na základě doporučení MŠMT ředitelství školy přijalo hygienická opatření na začátku školního roku 2020/2021 a tímto Vás informuje:
1. Zákonní zástupci vstupují do budovy jen z nezbytných důvodů a po schválení pracovníkem školy.
2. Při vstupu do vnitřních prostor školy budou mít roušku, která zakrývá dýchací cesty, a provedou dezinfekci rukou. Jednání proběhnou dle pokynů zaměstnanců školy.
3. Vstup do šaten školy není povolen.
4. V souvislosti s COVID-19 bude škola postupovat dle aktuálních Mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví, dále dle MANUÁLU pro PROVOZ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ VE ŠKOLNÍM ROCE 2020/ 2021 vydaným MŠMT a dle platných DOPORUČENÍ PRO ORGANIZACI VZDĚLÁVÁNÍ A PRÁCI SE VZDĚLÁVACÍM OBSAHEM VE ŠKOLNÍM ROCE 2020/2021. Škola bude situaci sledovat a dle aktuální situace Vás informovat.

Nový kontakt na MŠ

Milí rodiče,
pokud se v odpoledních hodinách od 14:30 do 16:00 hod. nebudete moci dovolat na pevnou linku naší MŠ 518 335 224, volejte, prosím, na mobil MŠ 722 917 530.

UZAVŘENÍ MŠ

ZŠ a MŠ Sudoměřice oznamuje, že na základě Vládou ČR přijatých krizových opatření a doporučení nadřízených orgánů a po dohodě se zřizovatelem, bude Mateřská škola v Sudoměřicích od 17.3.2020 do odvolání uzavřena. Kuchyně pro ostatní strávníky bude i nadále v provozu. Děkujeme za pochopení.

Konzultační hodiny

Konzultační hodiny pro rodiče žáků ZŠ jsou každé pracovní úterý 13.30 - 14.30 hod.
Základní škola
Mateřská škola
Školní družina
Školní jídelna
ZŠ a MŠ Sudoměřice

Created by © 2015 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy